Undervisnings – og veiledningskvalitet

I dette hovedområdet beskriver jeg under overskriften Tilrettelegge for læring noe av grunnlaget for mitt arbeid med undervisnings- og veiledningskvalitet. Undervisning med vekt på ulike læringsaktiviteter knyttet til akadmisk skriving illustreres i vedlegg 3. Vedlegg 4, prosjekt Offentlig debatt, er med som eksempel på en strukturert undervisningsplan som inkluderer hverandretilbakemelding (student-student). Som veileder legger jeg stor vekt på konkret tilbakemelding i tekst. Vedlegg 5 er eksempel på dette.

Dette hovedområdet er dokumentasjon på at jeg jobber systematisk med undervisning og veiledning. I tillegg viser det at jeg som underviser er opptatt av å bidra til å etablere felles undervisningspraksis. Jeg initierer slikt samarbeid og leder pedagogisk utviklingsarbeid også knyttet til undervisning. Sentralt her er nettopp å dele erfaringer og lære av hverandre som kollegaer og videreutvikle undervisningspraksis på basis av samarbeid med studenter.