Jeg fikk funksjonen som studiekvalitetsleder i 2017. Funksjonen er plassert i instituttets organisasjonskart på linje med forskningsleder, direkte underlagt instituttleder.
Konkret innebærer funksjonen arbeid med følgende:
- Revisjon av studieplan for Bachelor i barnevern og Bachelor i vernepleie inkludert søknad om reakredditering
- Innspill til revisjon av videreutdanninger som omgjøres til masteremner
- Planlegging og gjennomføring av felles fagdager og fagmøter
- Kompetanseutvikling i kollegiet når det gjelder samstemt læring, strukturering av emner, formativ vurdering og prosessorientert arbeid
- Utvikling av undervisningsopplegg med mer studentaktivitet i samarbeid med kollegaer og studenter
- Utvikling av felles praksis når det gjelder tilbakemelding til studenter
- Oppfølging av resultatene fra Studentundersøkelsen i Studiebarometeret
- Kvalitetssikring av studieprogram i samsvar med Studietilsynsforskriften og annet relevant lovverk
- Deltakelse i utvidet ledermøte med innspill til diskusjoner om rammevilkår og kvalitetsarbeid
Studiekvalitetsfunksjonen beskrives i vedlegg 11 og konkretiseres i vedlegg 6 og vedlegg 7.