Studiekvalitetsleder

Jeg fikk funksjonen som studiekvalitetsleder i 2017. Funksjonen er plassert i instituttets organisasjonskart på linje med forskningsleder, direkte underlagt instituttleder.

Konkret innebærer funksjonen arbeid med følgende:

  • Revisjon av studieplan for Bachelor i barnevern og Bachelor i vernepleie inkludert søknad om reakredditering
  • Innspill til revisjon av videreutdanninger som omgjøres til masteremner
  • Planlegging og gjennomføring av felles fagdager og fagmøter
  • Kompetanseutvikling i kollegiet når det gjelder samstemt læring, strukturering av emner, formativ vurdering og prosessorientert arbeid
  • Utvikling av undervisningsopplegg med mer studentaktivitet i samarbeid med kollegaer og studenter
  • Utvikling av felles praksis når det gjelder tilbakemelding til studenter
  • Oppfølging av resultatene fra Studentundersøkelsen i Studiebarometeret
  • Kvalitetssikring av studieprogram i samsvar med Studietilsynsforskriften og  annet relevant lovverk
  • Deltakelse i utvidet ledermøte med innspill til diskusjoner om rammevilkår og kvalitetsarbeid

Studiekvalitetsfunksjonen beskrives i vedlegg 11 og konkretiseres i vedlegg 6 og vedlegg 7.