Hvert år gjennomføres Studentundersøkelsen som en del av Studiebarometeret. Som studiekvalitetsleder er det mitt ansvar å følge opp resultatene fra undersøkelsen og rapportere oppfølgingen (vedlegg 7).
Jeg presenterer et utvalg av funn fra undersøkelsen i utvidet ledergruppe samt på studieprogramnivå. De ansatte diskuterer det de mener kjennetegner praksis på områder med gode resultater. Dette er et ledd i å bli bevisst på god undervisningspraksis og hva som skal til for å opprettholde den. Deretter velger de ansatte i hvert studieprogram med utgangspunkt i resultatene fra undersøkelsen, to forbedringsområder og kommer med forslag til tiltak. Så trekkes studentene inn. Andreårsstudentene, som er de som deltar i undersøkelsen, diskuterer resultatene fra Studentundersøkelsen med programkoordinator og gjør som de ansatte: finner og beskriver områder som fungerer godt og områder som trenger forbedring. Med basis i diskusjonene i kollegiet og blant studentene utarbeider programkoordinator en plan som presenteres og diskuteres med de ansatte før den sendes meg og iverksettes. Denne modellen er nå tatt i bruk på hele fakultetet.