MG2PE4:
Empirisk etikk i pedagogiske praksiser | bok | |
Å være lærer i en mangfold skole | bok | |
Etikk: teori og praksis | bok | lest |
Ungdom i oppvekst og utdanning | bok | |
Profesjonalitet gjennom samarbeid | bok | |
Hannah Arendt – politisk dannelse og reflekterende dømmekraft | artikkel | |
Ny nordisk kulturel kapital | artikkel | |
Finn din egen rolle som lærer | kompendium | |
Skole – hjem – samarbeid og de sosiale kontekstene betydning for unge oppvekst.. | kompendium | |
LK20 i utdanningsideologisk lys | kompendium | |
Læreplanteori | kompendium | |
LK20 9 læreplanhistorisk perspektiv | kompendium | |
Skoleutvikling – i forskning, politikk og praksis | kompendium | |
Skoleutvikling fra lærerperspektiv | kompendium | |
Selvstudier – verktøy for profesjonell utvikling for lærerutdannere | kompendium | |
Den innovationspædagogiske teoriramme | kompendium | |
Kritisk tenkning i klasserommet | kompendium | |
Refleksiv analyse og prøving av erfaring | kompendium | |
Pedagogikk: Hva er det brede dannelsesoppdraget | kompendium | |
Menneskets danning | kompendium | |
Utdanningssosiologiske problemstillinger | kompendium |
MG2PE3:
Mestringsforventning, trivsel og frafall av Danielsen og Hege | Lest |
Identitets- og moralutvikling av Kvello | Lest |
Utvikling av psykososialt miljø i klassen av Midthassel | Lest |
Empirisk og teoretisk bakgrunn av Jordet | Lest |
Til deg som lærer – du er viktig! av Johnsen og Solli | Lest |
Seksuell trakassering, verdighet og SKAM med Sørensen | Lest |
Skolens patologier av Jordet | |
Theme Is Not Meaning – Who desides what a game i about? av Johnson | |
De unges datavaner | Lest |
Mobbing i barnehage og skole: nye perspektiver av Lund | Lest |
Nyere forståelse av mobbing av Lund | Lest |
Psykisk helse i skolen av Bru | Lest |
Den flerkulturelle skolen av Westrheim | |
Kropp, kjønn og seksualitet av Nordheim | |
Utvikling av dybdelæring av Fullan | |
Barn av sin tid av Aasen | |
Spesialundervisningens tiltakskjede av Nilsen og Herlofsen |