Emneplan | Litteratur | Begreper | Koblinger/spørsmål |
– har avansert kunnskap om etiske teorier, og hvordan disse er relevante for opplæring av barn og unge og introduksjon til dagens samfunn – kan legge til rette for elevens utvikling av demokratiforståelse, kritisk tenkning og danning kan veilede elever i dere sosiale, etiske og faglige utvikling på en profesjonell måte – kan tilrettelegge for faglig læring og utvikling hos elever med ulik språklig og kulturell bakgrunn | Arne N. Jordet. (2020). Empirisk og teoretisk bakgrunn Midthassel. (2019). Utvikling av psykososialt miljø i klassen – med et blikk på lærerens rolle. Øyvind Kvello. (2022). Identitets- og moralutvikling. Anne Grete Danielsen og Hege E. Tjomsland. (2020). Mestringsforventning, trivsel og frafall | Konsolidering, anerkjennelse | Bourdieu Skolen reproduserer ulikhet? Kapitalformer og habitus. |