Uke 2
Litteratur | Lest |
---|---|
Mestringsforventning, trivsel og frafall -Anne Grete Danielsen og Hege E. Tjomsland | lest 11/1 |
Identitets- og moralutvikling – Øyvind Kvello | Lest 13/1 |
Utvikling av psykososialt miljø i klassen – med et blikk på lærerens rolle. – Midthassel, U. V. | |
Empirisk og teoretisk bakgrunn – Arne N. Jordet | Lest 10/1 |
Udir: Skolers arbeid med elevenes psykososiale miljø – gode strategier, harde nøtter og blinde flekker |
Uke 3
Litteratur | Lest |
---|---|
Til deg som er lærer – du er viktig! -Johnsen, H., & Solli, M. (Red.) | Lest 20/1 |
Empirisk og teoretisk bakgrunn – Arne N. Jordet | Lest 10/1 |
Mestringsforventning, trivsel og frafall -Anne Grete Danielsen og Hege E. Tjomsland | lest 11/1 |
«Theme Is Not Meaning – Who Decides What a Game Is About? -Soren Johnson | |
De unges datavaner: https://www.oslomet.no/forskning/forskningsnyheter/ny-studie-avdekker-de-unges-dataspillvaner | Lest 17/1 |
«101 digitale grep»: Arbeid med identitet og kropp ved hjelp av Lara Croft-effekten, grep nr 59. -Petterson, T | |
Ungdommen. Kapittel 3: Fire typer ungdomsliv: ressurser, relasjoner og stedets betydning. Eriksen, Stefansen og Ødegård | Lest 18/1 |
Ungdommen. Kapittel 2: Offline, online. Digitale ungdomsliv gjennom tre tiår | lest 19/1 |
Uke 4
Litteratur | Lest |
---|---|
Psykisk helse i skolen, Kapittel 9: ADHD Bru, Idsøe & Øverland | Lest 25/1 |
Uke 5 og 6
Litteratur | Lest |
---|---|
Mobbing i barnehage og skole- nye perspektiver Lund og Helgeland. Kapittel 1 | lest: 30/1 |
Mobbing i barnehage og skole- nye perspektiver Lund og Helgeland. Kapittel 2 | lest: 1/2 |
Mobbing i barnehage og skole- nye perspektiver Lund og Helgeland. Kapittel 3 | Lest: 2/2 |
Mobbing i barnehage og skole- nye perspektiver Lund og Helgeland. Kapittel 4 | Lest 7/2 |
Mobbing i barnehage og skole- nye perspektiver Lund og Helgeland. Kapittel 5 | Lest 11/2 |
Mobbing i barnehage og skole- nye perspektiver Lund og Helgeland. Kapittel 6 | Lest 11/2 |