Mandag 6/2

Fortsettelse SFPU (Smådata)

I dag la vi frem arbeidet vi gjorde med casen om Ole i forrige uke til de andre gruppene. Jobben vi gjorde forrige uke finner du her. Først oppsummerte vi casen kort, deretter snakket vi om hvilke læringsteorier vi kunne knytte casen opp mot og tilslutt snakket vi om hvilke tiltak vi ville gjøre og hva Trude hadde svart når vi intervjuet henne. Etter dette fikk vi spørsmål og refleksjoner fra de andre og foreleserne.

I starten hang vi oss opp i at casen var så åpen, at vi gjerne ville hatt mer detaljer om Ole. Dette er egentlig noe man kan dra nytte av, og hvert fall inn mot eksamen. Fordi casen er så åpen kan man vinkle det litt som man selv ønsker, man kan velge litt hvilke deler av en eventuell utfordring man fokuserer på. For eksempel kunne vi gått ut ifra at Ole ble mobbet og ekskludert på det grunnlaget, og deretter knytte læringsutbytter og teori på det. Man kan også vinkle det en helt annen retning. Man kan også bruke disse casene, og andre, inn mot eksamen neste uke. Dette var veldig nyttige tilbakemeldinger for min del, nå vet jeg litt mer om hvordan man kan vise til eksempler på teorien. Fint å se at teorien gir mening i forhold til praksis, nok engang.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *