Marie Moe Haughem
Universitetet i sørøst-Norge
Menu
Skip to content
Hjem
Kollokviegruppe
Begrepskart
Mobbing og psykososialt læringsmiljø
Sosialisering og identitetsutvikling – tankekart
Logg
Logg fra praksis
Logg uke 2 – læringsmiljø, fellesskap og inkludering
Logg uke 3 – sosialisering og identitetsutvikling
Logg uke 4 – spesialpedagogikk, lærevansker og adferdsproblemer
Uke 5 – mobbing og psykososialt læringsmiljø
Notater fra forelesning
MG2PE3
Å snakke med barn og unge
Folk er folk! … Eller?
Hvordan skrive logg?
Introforelesning
Klasse og sosialisering
Lærerens samarbeidspartnere
Medier, spill og identitet
Mobbing
Mobbing
Mobbing i skolen. Praktiske eksempler og didaktiske grep
Nyere forskning (mobbing) – inklusjon og eksklusjon i skolen og i vennegjenger
Sosial støtte og forutsigbarhet/Norm
Ungdom i og utenfor skolen
MG2PE4
Digital dømmekraft
Etikk og etiske modeller: profesjons og pedagogisk etikk
Etikk og etiske modeller: Rettferdighet, enighet og etisk ansvar
Etikk og etiske modeller: Utilitarisme, deontologi og dydsetikk
Flerkulturell pedagogikk og foreldre samarbeid
Hatprat, snitching og ungdomskultur
Maktrelasjoner i samfunn og sosioøkonomiske forskjeller
REFLEKSJONSNOTAT – Danning
Ungdom i oppvekst og danning
Notater fra pensum
MG2PE3
De unges datavaner
Den flerkulturelle skolen
Empirisk og teoretisk bakgrunn – barn og unge i kunnskapssamfunnet
Identitets- og moralutvikling
Mestringsforventning, trivsel og frafall
Mobbing i barnehage og skole – nye perspektiver
Nyere forståelse av mobbing
Psykisk helse i skolen
Seksuell trakassering, verdighet og SKAM
Til deg som er lærer – du er viktig!
Utvikling av psykososialt miljø i klassen – med et blikk på lærerens rolle
MG2PE4
#407 (ingen tittel)
Pensumoversikt
Presentasjonsmappe
Notater fra pensum
MG2PE3
MG2PE4