Emneplan MG2PE3

Læringsutbytte (ferdigheter)
– Kan fatte beslutninger og iverksette tiltak som fremmer det psykososiale skolemiljøet og motvirker mobbing, trakassering og diskriminering
– Kan anvende kunnskap om barn og unges medievaner i opplæringen
– Kan legge til rette for samhandling og inkludering i klasser og grupper.
– Kan kritisk analysere og vurdere elevers læringsutbytte. 

Læringsutbytte (kandidaten)
– Har forskningsbasert kunnskap om hvordan trakassering, mobbing og diskriminering kan forebygges og følges opp med tiltak
– Har avansert kunnskap om hvordan barn og unge deltar i ulike sosiale, digitale og kulturelle kontekster
– Har avansert kunnskap om mangfoldet i familieformer, identitet, kjønn og oppvekstbetingelser
– Har avansert kunnskap om fellesskapets betydning for elevenes læreprosesser.
– Har inngående kunnskap om spesialundervisning, og tiltakskjeden i saker som omhandler spesialundervisning
– Har kunnskap om lærevansker, tilpasnings- og atferds-utfordringer