Uke 4 – Lærevansker, TPO og spes. ped

  • Hva har du gjort?
    • Mandag: Tema – Arbeid med pensum om Tpo, spesped og adferdsproblematikk
    • Tirsdag: Tema – Tverrprofesjonelt samarbeid om elever i skolen
    • Onsdag: Tema – Lesedag
    • Torsdag: Tema – Voksne for barn
    • Fredag: Tema – Lesedag
  • Faglige refleksjoner og tanker
    • En uke med mye og god informasjon om resursene som er rundt både elever og lærere. Hvilke ressurser som vil være gode samarbeidspartnere når læreren «kommer til kort». En fin påminnelse om at det er lærere vi er og skal bli, ikke psykologer, helsesykepleier osv… Det er viktig å huske på at lærere og skolen faktisk har ansvar for elevenes faglige og sosiale utvikling. Når vi kommer ut i arbeid kommer vi til å møte på elever som har behov for ekstra støtte på faglig og sosialt, derfor er det super viktig for oss å lære hvordan vi kan håndtere nettopp det. Veldig spennende og ikke minst givende å ha besøk fra «voksne for barn». Interessant å hva en ungdom mener voksne og lærere bør gjøre.
    • Enda en god uke og verktøykassa vokser og vokser