Hanna Marie Miller

Lærerstudent | Universitetet i Sørøst Norge, campus Vestfold

Menu

Skip to content
  • Hjem
  • PEL 3
    • Semesteroversikt
      • Uke 2 – Læringsmiljø, fellesskap og inkludering (MG2PE3)
      • Uke 3 – Sosialisering og identitetsutvikling (MG2PE3)
      • Uke 4 – Lærevansker, TPO og spes.ped (MG2PE3)
      • Uke 5 – Mobbing og psykososialt miljø (MG2PE3)
    • Pensumlitteratur
      • Lovverk og andre styringsdokumenter
      • Uke 2
        • Anne Grete Danielsen og Hege E. Tjomsland. (2020). Mestringsforventning, trivsel og frafall
        • Arne N. Jordet. (2020a). Empirisk og teoretisk bakgrunn
        • Midthassel, U. V. (2019). Utvikling av psykososialt miljø i klassen – med et blikk på lærerens rolle.
        • Øyvind Kvello. (2022). Identitets- og moralutvikling.
      • Uke 3
        • De unges datavaner
        • Johnsen, H., & Solli, M. (Red.). (2015). Til deg som er lærer – du er viktig! I C. Øverlien, Ungdom, vold og overgrep.
        • Jordet, N. Arne (2020) Anerkjennelse i skolen – en forutsetning for læring. Cappelen Damm Akademisk. Kapittel 1 (Empirisk og teoretisk bakgrunn) og kapittel 2 (skolens patologier). Side 15-61 
        • Krumsvik, J. Rune og Saljø, R (red.) Praktisk pedagogisk utdanning – en antologi. Fagbokforlaget (2. utgave 2020). Kapittel 18 (Mestringsforventning, trivsel og frafall). Side 497-517
        • Petterson, T (2019)«101 digitale grep»: Arbeid med identitet og kropp ved hjelp av Lara Croft-effekten, grep nr 59.
      • Uke 4
        • Johnsen, H., & Solli, M. (Red.). (2015). Til deg som er lærer – du er viktig! I C. Øverlien, Ungdom, vold og overgrep.
        • Psykisk helse i skolen
        • Spesialundervisning – saksgang
      • Uke 5
        • Lund, Ingrid (2020) Mobbing i barnehage og skole : nye perspektiver
        • Lund, Ingrid (2020) Nyere forståelse av mobbing
    • Refleksjonsnotater
      • Refleksjoner uke 2
      • Refleksjoner uke 3
      • Refleksjoner uke 4
      • Refleksjoner uke 5
    • Forelesningsnotater
      • Konsolidering (Mandag 9.januar)
      • Norm (Tirsdag 10. januar)
      • Anerkjennelse (Onsdag 11.januar)
      • Klasse og sosialisering i lys av Basil Bernsteins kodeteori (Torsdag 12.januar)
      • Arbeid med mappeelement (Fredag 13.januar)
      • Medier, spill og identitet (Mandag 16. januar)
      • Livsmestring og mangfold (Onsdag 18.januar)
      • Samtale med utsatte barn (Torsdag 19.januar)
      • Litteraturfestival (Mandag 23.januar)
      • Tverrprofesjonelt samarbeid om elever i skolen (Tirsdag 24.januar)
      • Voksne for barn (Torsdag 26.januar)
      • Mobbeombud og barnekonvensjon (Mandag 30.januar)
      • Mobbing: Inklusjon – og eksklusjonsmekanismer (Tirsdag 31.januar)
      • Mobbing i skolen (Onsdag 01.Februar)
      • Film: Bully (Torsdag 2. Februar)
      • Workshop SFPU (Mandag 6.februar)
      • Arbeid med videotankekart (Tirsdag 7. februar)
    • Presentasjonsside
    • Begrepsbank
    • Medstudenters mapper
    • Arbeid i kollokviegruppe
      • Læringsmiljø, fellesskap og inkludering
      • Sosialisering og identitetsutvikling
  • PEL 4
    • Semesteroversikt
      • Uke 9
      • Uke 10
      • Uke 15
      • Uke 16
      • Uke 17
      • Uke 18
    • Pensumlitteratur
    • Refleksjonsnotater
      • Refleksjoner uke 9
      • Refleksjoner uke 10
      • Refleksjoner uke 15
      • Refleksjoner uke 16
      • Refleksjoner uke 17
      • Refleksjoner uke 18
    • Forelesningsnotater
      • Forvaltningsnivå: Læreplan og styringsdokumenter (Mandag 27.Februar)
      • Demokrati, medborgerskap og danning (Tirsdag 28. Februar)
      • Ungdom i oppvekst og utdanning (Onsdag 1. Mars)
      • Workshop. Innføring i digital praksisfortelling. (Torsdag 2. Mars)
      • Hatprat, snitching og ungdomskultur (Fredag 3. Mars)
      • Flerkulturell pedagogikk og foreldresamarbeid (Mandag 6. Mars)
      • Ulikhet og kulturell kapital (Mandag 6. Mars)
      • Skolen som organisasjon. Invoasjonsprosesser og utviklingsarbeid som fremmer pedagogisk nytenkning (Tirsdag 7. Mars)
      • Maktrelasjoner i samfunn og sosioøkonomiske forskjeller (Onsdag 8. Mars)
      • Innføring til digital praksisfortelling og praksis (Torsdag 9. Mars)
      • Hatprat, snitching og ungdomskultur (Fredag 10. Mars)
      • Fremlegg og innlegg. Digital produksjon og refleksiv analyse. (Tirsdag 11. April)
      • Sett inn tittel her (Onsdag 12. April)
      • Sett inn tittel (Torsdag 13. April)
      • Sett inn tittel (Fredag 14. April)
      • Sett inn tittel (Mandag 17. April)
      • Sett inn tittel (Tirsdag 18. April)
      • Sett inn tittel (Onsdag 19.April)
      • Sett inn tittel (Mandag 24. April)
      • Sett inn tittel (Tirsdag 25. April)
      • Sett inn tittel (Onsdag 26. april)
      • Sett inn tittel (Torsdag 27. April)
    • Presentasjonsside
    • Begrepsbank
    • Medstudenters mapper
    • Arbeid i kollokviegruppe
      • Eksamensoppsummering
  • Praksis
    • Logg uke 11
    • Logg uke 12
    • Logg uke 13 (Fokusuke)
  • SFPU
  • VITMET

Praksis

Logg uke 11

  • Generelt
  • PEL 3
  • PEL 4
Ingen kommentarer å vise.
  • februar 2023
  • januar 2023
Proudly powered by WordPress | Theme: Misty Lake by WordPress.com.