Uke 5 – Mobbing og psykososialt miljø (MG2PE3)

EmneplanLitteraturBegreperKoblinger/spørsmål
– kan anvende forskningsbasert kunnskap til å forebygge mobbing, analysere og iverksette tiltak som skal motvirke mobbing

– kan legge til rette for samhandling i klasser og grupper på 5.-10. trinn og i ettertid kritisk analysere aktiviteten

– kan kommunisere med elever og foreldre på en måte som fremmer samarbeid og forståelse uavhengig av kultur, bakgrunn, religion eller kjønn
Lund, Ingrid (2020) Mobbing i barnehage og skole : nye perspektiver

Lund, Ingrid (2020) Nyere forståelse av mobbing
systemperspektiv, individperspektiv, subjektivitets perspektivet, aktivitetsplikt, eksklusjonsangst, proaktiv aggresjon, reaktiv aggresjon, angsten for å bli ekskludert, og behovet for å høre til

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *