De unges datavaner

Sammendraget er skrevet av og delt i kollokviegruppe av Martin Birkeland

Digital erstatning for vennskap er hva gaming med venner blir beskrevet som. Personlig føler jeg meg veldig igjen i denne påstanden. Spesielt under covid. Andre undersøkelser viser også at færre og færre unge tar lappen fordi de sjeldent trenger å kjøre til venner, de sitter bare hjemme. (Dette var fra en separat artikkel uten kilde).

Mer tid, mer penger og mer gaming hos unge i dag.

De er sitat fra Magnus om hvordan influensere påvirker spill. Dette kan ses i sammenheng med Among Us, Fall Guys og Fortnite som alle nesten spiket over natta fordi kjente personligheter begynte å spille det.

Pengebruken er ikke bare til microtransaksjoner, men også til merch. Selvfølgelig også utstyr.

Odin forteller om stigma dersom du ikke har Skins i Fortnite. De yngste er mest sårbare.

Gaming er sosialisering over nett som samtidig utvikler ulike kognitive ferdigheter.

Gaming har mye positivt, men kan også være negativt med henhold til å skape større forskjeller mellom grupper, eller utenforskap. Personlig erfaring så husker jeg at i fortnite var det maks 4 per lag, dersom man ble nr. 5 som kom i gruppen måtte du spille Solo eller vente til en stakk. Var sjeldent kjipt for noen, for det var tilfeldig, men hos yngre kan det antagelig være tøft.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *