Hanna Marie Miller

Lærerstudent | Universitetet i Sørøst Norge, campus Vestfold

Menu

Skip to content
  • Hjem
  • PEL 3
    • Semesteroversikt
      • Uke 2 – Læringsmiljø, fellesskap og inkludering (MG2PE3)
      • Uke 3 – Sosialisering og identitetsutvikling (MG2PE3)
      • Uke 4 – Lærevansker, TPO og spes.ped (MG2PE3)
      • Uke 5 – Mobbing og psykososialt miljø (MG2PE3)
    • Pensumlitteratur
      • Lovverk og andre styringsdokumenter
      • Uke 2
        • Anne Grete Danielsen og Hege E. Tjomsland. (2020). Mestringsforventning, trivsel og frafall
        • Arne N. Jordet. (2020a). Empirisk og teoretisk bakgrunn
        • Midthassel, U. V. (2019). Utvikling av psykososialt miljø i klassen – med et blikk på lærerens rolle.
        • Øyvind Kvello. (2022). Identitets- og moralutvikling.
      • Uke 3
        • De unges datavaner
        • Johnsen, H., & Solli, M. (Red.). (2015). Til deg som er lærer – du er viktig! I C. Øverlien, Ungdom, vold og overgrep.
        • Jordet, N. Arne (2020) Anerkjennelse i skolen – en forutsetning for læring. Cappelen Damm Akademisk. Kapittel 1 (Empirisk og teoretisk bakgrunn) og kapittel 2 (skolens patologier). Side 15-61 
        • Krumsvik, J. Rune og Saljø, R (red.) Praktisk pedagogisk utdanning – en antologi. Fagbokforlaget (2. utgave 2020). Kapittel 18 (Mestringsforventning, trivsel og frafall). Side 497-517
        • Petterson, T (2019)«101 digitale grep»: Arbeid med identitet og kropp ved hjelp av Lara Croft-effekten, grep nr 59.
      • Uke 4
        • Johnsen, H., & Solli, M. (Red.). (2015). Til deg som er lærer – du er viktig! I C. Øverlien, Ungdom, vold og overgrep.
        • Psykisk helse i skolen
        • Spesialundervisning – saksgang
      • Uke 5
        • Lund, Ingrid (2020) Mobbing i barnehage og skole : nye perspektiver
        • Lund, Ingrid (2020) Nyere forståelse av mobbing
    • Refleksjonsnotater
      • Refleksjoner uke 2
      • Refleksjoner uke 3
      • Refleksjoner uke 4
      • Refleksjoner uke 5
    • Forelesningsnotater
      • Konsolidering (Mandag 9.januar)
      • Norm (Tirsdag 10. januar)
      • Anerkjennelse (Onsdag 11.januar)
      • Klasse og sosialisering i lys av Basil Bernsteins kodeteori (Torsdag 12.januar)
      • Arbeid med mappeelement (Fredag 13.januar)
      • Medier, spill og identitet (Mandag 16. januar)
      • Livsmestring og mangfold (Onsdag 18.januar)
      • Samtale med utsatte barn (Torsdag 19.januar)
      • Litteraturfestival (Mandag 23.januar)
      • Tverrprofesjonelt samarbeid om elever i skolen (Tirsdag 24.januar)
      • Voksne for barn (Torsdag 26.januar)
      • Mobbeombud og barnekonvensjon (Mandag 30.januar)
      • Mobbing: Inklusjon – og eksklusjonsmekanismer (Tirsdag 31.januar)
      • Mobbing i skolen (Onsdag 01.Februar)
      • Film: Bully (Torsdag 2. Februar)
      • Workshop SFPU (Mandag 6.februar)
      • Arbeid med videotankekart (Tirsdag 7. februar)
    • Presentasjonsside
    • Begrepsbank
    • Medstudenters mapper
    • Arbeid i kollokviegruppe
      • Læringsmiljø, fellesskap og inkludering
      • Sosialisering og identitetsutvikling
  • PEL 4
    • Semesteroversikt
      • Uke 9
      • Uke 10
      • Uke 15
      • Uke 16
      • Uke 17
      • Uke 18
    • Pensumlitteratur
    • Refleksjonsnotater
      • Refleksjoner uke 9
      • Refleksjoner uke 10
      • Refleksjoner uke 15
      • Refleksjoner uke 16
      • Refleksjoner uke 17
      • Refleksjoner uke 18
    • Forelesningsnotater
      • Forvaltningsnivå: Læreplan og styringsdokumenter (Mandag 27.Februar)
      • Demokrati, medborgerskap og danning (Tirsdag 28. Februar)
      • Ungdom i oppvekst og utdanning (Onsdag 1. Mars)
      • Workshop. Innføring i digital praksisfortelling. (Torsdag 2. Mars)
      • Hatprat, snitching og ungdomskultur (Fredag 3. Mars)
      • Flerkulturell pedagogikk og foreldresamarbeid (Mandag 6. Mars)
      • Ulikhet og kulturell kapital (Mandag 6. Mars)
      • Skolen som organisasjon. Invoasjonsprosesser og utviklingsarbeid som fremmer pedagogisk nytenkning (Tirsdag 7. Mars)
      • Maktrelasjoner i samfunn og sosioøkonomiske forskjeller (Onsdag 8. Mars)
      • Innføring til digital praksisfortelling og praksis (Torsdag 9. Mars)
      • Hatprat, snitching og ungdomskultur (Fredag 10. Mars)
      • Fremlegg og innlegg. Digital produksjon og refleksiv analyse. (Tirsdag 11. April)
      • Sett inn tittel her (Onsdag 12. April)
      • Sett inn tittel (Torsdag 13. April)
      • Sett inn tittel (Fredag 14. April)
      • Sett inn tittel (Mandag 17. April)
      • Sett inn tittel (Tirsdag 18. April)
      • Sett inn tittel (Onsdag 19.April)
      • Sett inn tittel (Mandag 24. April)
      • Sett inn tittel (Tirsdag 25. April)
      • Sett inn tittel (Onsdag 26. april)
      • Sett inn tittel (Torsdag 27. April)
    • Presentasjonsside
    • Begrepsbank
    • Medstudenters mapper
    • Arbeid i kollokviegruppe
      • Eksamensoppsummering
  • Praksis
    • Logg uke 11
    • Logg uke 12
    • Logg uke 13 (Fokusuke)
  • SFPU
  • VITMET
februar 14, 2023 by Hanna Marie Miller

Hurtigmeny PEL4

SemesteroversiktRefleksjonsnotaterForelesninger
Uke 9

Uke 10

Uke 15

Uke 16

Uke 17

Uke 18

Refleksjoner uke 9

Refleksjoner uke 10

Refleksjoner uke 15

Refleksjoner uke 16

Refleksjoner uke 17

Refleksjoner uke 18
Forvaltningsnivå: Læreplan og styringsdokumenter (Mandag 27.Februar)
Demokrati, medborgerskap og danning (Tirsdag 28. Februar)
Ungdom i oppvekst og utdanning (Onsdag 1. Mars)
Workshop. Innføring i digital praksisfortelling. (Torsdag 2. Mars)
Hatprat, snitching og ungdomskultur (Fredag 3. Mars)
Ulikhet og kulturell kapital (Mandag 6. Mars)
Skolen som organisasjon. Invoasjonsprosesser og utviklingsarbeid som fremmer pedagogisk nytenkning (Tirsdag 7. Mars)
Maktrelasjoner i samfunn og sosioøkonomiske forskjeller (Onsdag 8. Mars)
Innføring til digital praksisfortelling og praksis (Torsdag 9. Mars)
Hatprat, snitching og ungdomskultur (Fredag 10. Mars)

This entry was posted in PEL 4. Bookmark the permalink.

Post navigation

← Hurtigmeny PEL3

Legg igjen en kommentar Avbryt svar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

  • Generelt
  • PEL 3
  • PEL 4
Ingen kommentarer å vise.
  • februar 2023
  • januar 2023
Proudly powered by WordPress | Theme: Misty Lake by WordPress.com.