| Kariane G.Westrhim. Den flerkulturelle skolen. I: Krumsvik RJ, Säljö R, red. Praktisk-pedagogisk utdanning : en antologi. 2. utgave. Fagbokforlaget; 2020:391–421. | Praktisk pedagogisk utdanning |
x | Midthassel UV. Utvikling av psykososialt miljø i klassen – med et blikk på lærerens rolle. I: Buli-Holmberg J, Olsen MH, red. Psykososialt læringsmiljø. 1. utgave. Cappelen Damm akademisk; 2019:115–130. | |
x | Johnsen H, Solli M, red. Til deg som er lærer – du er viktig! I: Ungdom, vold og overgrep : skolen som forebygger og hjelper. Universitetsforl; 2015:139–154. | |
x | Arne N. Jordet. Empirisk og teoretisk bakrunn. I: Anerkjennelse i skolen : en forutsetning for læring. 1. utgave. Cappelen Damm akademisk; 2020:15–37. | |
x | Anne Grete Danielsen og Hege E. Tjomsland. Mestringsforventning, trivsel og frafall. I: Krumsvik RJ, Säljö R, red. Praktisk-pedagogisk utdanning : en antologi. 2. utgave. Fagbokforlaget; 2020:497–525. | |
x | Edvin Bru (1957-) (redaktør/forfatter av forord/forfatter). Psykisk helse i skolen. (Bru E, Idsøe EC, Øverland K, red.). Universitetsforl; 2016. | Psykisk helse i skolen |
x | Lund I. Mobbing i barnehage og skole : nye perspektiver. 1. utgave. (Helgeland A, red.). Cappelen Damm akademisk; 2020. | |
x | Lund I, Helgeland A, Kovac VB. På vei mot en ny forståelse av mobbing i et folkehelseperspektiv. Acta didactica Norge. 2017;11(3):5–. doi:10.5617/adno.4691 | |
| Eva Silverschmidt Viala. Er det mig, der er noget galt med? Et kontekstsensitivt blik på sammenhænge mellom børs individuelle forudsetninger, betingelser og mobning. I: Kofoed J, Søndergaard DM, red. Mobning gentænkt. Hans Reitzel; 2013:259–299. | |
| Nordheim C. Kropp, kjønn og seksualitet: normkritiske perspektiver og samfunnsdidaktiske muligheter. I: Granlund L, Ryen E, Erdal SF, red. Samfunnsfagdidaktikk. Universitetsforlaget; 2021:285–309. | |
| Johnson S. Theme Is Not Meaning: Who Decides What a Game Is About? I: Games, Learning, and Society. Cambridge University Press; 2012:32–39. doi:10.1017/CBO9781139031127.006 | |
| SIFO. De unges datavaner. https://www.oslomet.no/forskning/forskningsnyheter/ny-studie-avdekker-de-unges-dataspillvaner | |
| Fullan M. Utvikling av dybdelæring. I: Quinn J, McEachen J, red. Dybdelæring. Cappelen Damm akademisk; 2018:113–128. | |
| Petter Aasen. Barn av sin tid. Samfunnsperspektiv på barn og unges utvikling. I: Øyvind Kvello (1966-) (redaktør/bidragsyter/forfatter av forord), red. Grunnbok i pedagogisk psykologi : utvikling, sosialisering, læring og motivasjon. 1. utgave. Fagbokforlaget; 2022:17–29. | |
x | Øyvind Kvello. Identitets- og moralutvikling. I: Øyvind Kvello (1966-) (redaktør/bidragsyter/forfatter av forord), red. Grunnbok i pedagogisk psykologi : utvikling, sosialisering, læring og motivasjon. 1. utgave. Fagbokforlaget; 2022:129–144. https://www.nb.no/search?q=oaiid:«oai:nb.bibsys.no:999920226298802202» | |
| Sven Nilsen og Camilla Herlofsen. Spesialundervisningens tiltakskjede. I: Edvard Befring KABN og RT, Edvard Befring (1936-) (redaktør), red. Spesialpedagogikk. 6. utgave. Cappelen Damm akademisk; 2019:218–250. | |