Pensum | Forfatter | Lest? |
Empirisk etikk i pedagogiske praksiser : artikulasjon, forstyrrelse, ekspansjon | Afdal, Geir; Røthing, Åse; Schjetne, Espen | |
Å være lærer i en mangfoldig skole : kulturelt og religiøst mangfold, profesjonsverdier og verdigrunnlag | Schjetne, Espen og Skrefsrud, Thor André (red.) | |
Etikk : teori og praksis | Carson, Siri Granum | |
Ungdom i oppvekst og utdanning : mening og håndterbarhet før og nå | Oldervik, Heidun | |
Profesjonalitet gjennom samarbeid : når undervisning i samarbeid gir læring for alle | Hargreaves, Andy | |
Hannah Arendt – politisk dannelse og reflekterende dømmekraft | Helgard Mahrdt | |
Ny nordisk kulturel kapital | Annick Prieur | |
Finn din egen rolle som lærer | Elstad, Eyvind | |
Skole – hjem-samarbeid og de sosiale kontekstene betydning for unges oppvektvilkår | Elstad, Eyvind | |
Experiencing the transition to lower secondary school: Parent`s voices | Gro Marte Strand | |
Rom for magisk læring?: en analyse av læreplanen LK20 | Andreassen, Svein Erik | |
The educated person | Boyer, Ernest, L. | |
Skoleutvikling : i forskning, politikk og praksis | Mausethagen, S & Hermansen, H. | |
Selvstudier – verktøy for profesjonell utvikling for lærerutdannere. | Kari Smith | |
Den innovationspædagogiske teoriramme | Darsø, L | |
Kritisk tenkning i klasserommet : filosofisk metode i undervisning og veiledning | Schjelderup, Anne | |
Refleksiv analyse og prøving av erfaring | Anders Lindseth | |
Pedagogikk: Hva er det brede dannelsesoppdraget | Bergsjø, Leonora Onarheim | |
Pedagogisk mangfold : i et samfunnsperspektiv | Stølen | |
Deltakar og tilskodar | Hans Skjervheim | |
Utdanning og utlikhet | Knud Knudsen | |