Pensum MG2PE4 V23

Pensum Forfatter Lest?
Empirisk etikk i pedagogiske praksiser : artikulasjon, forstyrrelse, ekspansjonAfdal, Geir; Røthing, Åse; Schjetne, Espen 
Å være lærer i en mangfoldig skole : kulturelt og religiøst mangfold, profesjonsverdier og verdigrunnlagSchjetne, Espen og Skrefsrud, Thor André (red.)
Etikk : teori og praksisCarson, Siri Granum
Ungdom i oppvekst og utdanning : mening og håndterbarhet før og nåOldervik, Heidun
Profesjonalitet gjennom samarbeid : når undervisning i samarbeid gir læring for alleHargreaves, Andy
Hannah Arendt – politisk dannelse og reflekterende dømmekraftHelgard Mahrdt
Ny nordisk kulturel kapital Annick Prieur
Finn din egen rolle som lærer Elstad, Eyvind
Skole – hjem-samarbeid og de sosiale kontekstene betydning for unges oppvektvilkårElstad, Eyvind
Experiencing the transition to lower secondary school: Parent`s voices Gro Marte Strand
 Rom for magisk læring?: en analyse av læreplanen LK20Andreassen, Svein Erik
The educated personBoyer, Ernest, L.
Skoleutvikling : i forskning, politikk og praksisMausethagen, S & Hermansen, H.
Selvstudier – verktøy for profesjonell utvikling for lærerutdannere. Kari Smith
Den innovationspædagogiske teoriramme Darsø, L
Kritisk tenkning i klasserommet : filosofisk metode i undervisning og veiledning Schjelderup, Anne
Refleksiv analyse og prøving av erfaringAnders Lindseth
Pedagogikk: Hva er det brede dannelsesoppdragetBergsjø, Leonora Onarheim
Pedagogisk mangfold : i et samfunnsperspektivStølen
Deltakar og tilskodarHans Skjervheim
Utdanning og utlikhetKnud Knudsen