Film og refleksjon

Stina og jeg gikk friskt ut med høye ambisjoner om å forklare brøk fra a til å ved hjelp av en animasjonsfilm. Det viste seg å være litt mer tidkrevende enn vi initielt så for oss, så vi vil revurdere formen til neste oppgave.

Vi så for oss å bruke figuren «Per», mattelæreren vår, og hans historie for å vise ekte kjærlighet til faget og lidelseshistorien som leder frem til det eminente lærerhåndverket han legger for dagen.

Vi kom dessverre bare litt forbi presentasjonen, men hadde vi hatt to ekstra timer på oss, skulle vi nailet oppgaven.

Vi kan konkludere med at vi tok oss vann over hodet, men vi har fått prøvd ut absolutt alle funksjonene til programmene vi skulle jobbe med i dag.

Senere kunne vi tenke oss at programmer som foreslås brukt av foreleser bør kunne brukes på både Mac og PC for å sikre effektivt elevarbeid. Vi møtte på en hel del problemer underveis, det eneste vi ikke greide å løse var at lyden fadet ut på slutten.

Morsom oppgave.