Maja Johne
Universitetet i Sørøst-Norge
Menu
Skip to content
Hjem
Forelesningsnotater
Uke 10
Uke 16
Uke 17
Uke 2 Læringsmiljø, fellesskap og inkludering
Uke 3 Sosialisering og identitetsutvikling
Uke 4 Litteraturfestival m/spesialpedagogikk, lærevansker og adferdsproblemer
Uke 5 Mobbing og psykososialt læringsmiljø
Uke 9
Logg
Uke 11-13 praksis
Uke 2 Logg (Læringsmiljø, fellesskap og inkludering)
Uke 3 Logg (Sosialisering og identitetsutvikling)
Uke 4 Logg (Spesialpedagogikk, lærevansker og atferdsproblemer)
Uke 5 Logg (Mobbing og psykososialt læringsmiljø)
Uke 6 Logg (Eksamensforberedelser)
Medelever
Presentasjonsmappe
Eksamen PEL 3
Mestringsforventning
Mestringsorientert læringsmiljø
Oppsummering og tiltak
Selvstudie
PEL 3: Pensumlitteratur
Emneplan PEL 3
Empirisk og teoretisk bakgrunn
Identitets- og moralutvikling
Mestringsforventning, trivsel og frafall
På vei mot en ny forståelse av mobbing i et folkehelseperspektiv
Psykisk helse i skolen
Kapittel 1 De stille elevene
Kapittel 10 Ungdom og rusmiddelbruk
Kapittel 11 Autismespektertilstander
Kapittel 4 Skolevegring
Kapittel 7 Spiseforstyrrelser hor skoleelever
Kapittel 8 Alvorlige atferdsvansker
Til deg som er lærer – du er viktig!
Utvikling av psykososialt miljø i klassen: med et blikk på lærerens rolle
PEL 3: Selvstudie
Læringsmiljø, fellesskap og inkludering
Mobbing og psykososialt læringsmiljø
Sosialisering og identitetsutvikling
Spesialpedagogikk, lærevansker og atferdsproblemer
PEL 4: Pensumlitteratur
Emneplan PEL 4
PEL 4: Selvstudie
SFPU
Førsterunde med case og workshop
Case 4 – Nivåfordeling i matematikk
Case fra smådata
Innhenting av smådata
Praksisfortelling
SFPU workshop – 14/4-23
Presentasjonsmappe
Eksamen PEL 3